تصفيه فاضلاب بيمارستاني تصفيه فاضلاب بيمارستاني .

تصفيه فاضلاب بيمارستاني

تصفيه فاضلاب

باتوجه به روند افزايش جمعيت در شهرهاي بزرگ كه خود بصورت طبيعي باعث افزايش ميزان فاضلاب شهري مي گردد زمينه تشكيل سيستم جمع آوري و تصفيه فاضلاب شهري امري لازم و ضروري به نظر ميرسد.

    فاضلاب :

فاضلابي كه به تصفيه خانه شهري ميرسد، مجموع فاضلابي است كه از سه منبع مختلف در شبكه فاضلاب وارد ميشود. اين سه منبع عبارتند از :

الف) فاضلاب خانگي

ب) نشت آب

ج) پساب صنعتي

بنا بر تعريف مجموعه فاضلاب حاصله از سه منبع را فاضلاب شهري يا فاضلاب بهداشتي خوانند.

البته ممكن است براي شهرهاي ايران در شرايط موجود از مقدار مربوط به پساب صنعتي صرف نظر كرد ولي نشت آب به ويژه در شهرهايي كه سطح سفره آب زيرزميني آنها بالا است بسيار اهميّت دارد.

معمولاً مقدار فاضلابي را كه در طرح در نظر ميگيرند معادل مقدار فاضلاب متوسط شبانه روز در مواقع غيرباراني است. بايد توجّه داشت كه اين رقم كاملاً قراردادي است زيرا در ساعات مختلف شبانه روز مقدار فاضلاب از مقدار متوسط در ۲۴ ساعت مرتبا كمتر و يا بيشتر ميشود و عملاً معادل آن جز در چند لحظه ممكن نميگردد. يكي از طرق تعيين مقدار متوسط فاضلاب در ۲۴ ساعت تعيين آب مصرفي در شهر است.

با داشتن آماري مناسب از مصرف سرانه آب شهر و تعيين حدود منطقه فاضلاب گير و بالاخره تعداد افراد ساكن در منطقه فاضلاب گير، به راحتي ميتوان مقدار متوسط فاضلاب روزانه را حساب كرد. البته اين طريقه در شهرهاي بزرگ و يا شهرهايي كه در آنها خانه سازي كامل نشده باشد چندان صدق نميكند و در اين صورت بايد رقمي براي مقدار فاضلاب سرانه در نظر گرفت، كه مطابق با شرايط واقعي باشد. در شهرهاي بزرگ مصرف آب هتل ها و رستورانها و بيمارستانها كه به تعداد زياد وجود دارند در موقع اندازه گيري آب مصرفي سرانه بحساب نمي آيد، در حاليكه در عمل آنها نيز به صورت فاضلاب به شبكه وارد ميشود. حدود اين تغييرات شايد به ۲۵ ليتر به ازاء هر نفر در روز نيز برسد. لذا بايد در طرح شبكه فاضلاب براي چنين شهرهايي نهايت دقت را از نظر انتخاب مقدار واقعي فاضلاب مبذول داشت زيرا اين موضوع از نظر فني و اقتصادي عامل مهمي است


منيع : پكيج تصفيه فاضلاب : چربي گير


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۱۴:۵۴ توسط:محمدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :