تصفيه فاضلاب بيمارستاني تصفيه فاضلاب بيمارستاني .

تصفيه فاضلاب بيمارستاني

معرفي پكيج تصفيه فاضلاب روش RBC

معرفي پكيج تصفيه فاضلاب  روش RBC

RBCكه مخفف Rotating Biological Contactor و معادل ديسك بيولوژيكي گردان ميباشد .

يكي از روش هاي بيولوژيك تصفيه فاضلاب محسوب مي‌شود. اين روش تصفيه فاضلاب كه مبناي آن بر روش لجن فعال ميباشد. شامل مجموعه‌اي از ديسك‌هاي مدور با فواصل نزديك به هم ميباشد كه روي شفتي فلزي قرار داشته به‌طوري‌كه با چرخش اين ديسك‌ها اكسيژن لازم جهت انجام فعاليت هوازي تصفيه فاضلاب تأمين ميكند .


در عموم روش‌هاي تصفيه فاضلاب  مبتني بر روش لجن فعال، مقدار قابل ملاحظه‌اي انرژي صرف هوادهي فاضلاب جهت انجام فرآيندهاي بيولوژيك تصفيه فاضلاب مي‌شود. در روش RBC مقدار انرژي مصرفي به‌مراتب كمتر از ديگر روش‌هاست چراكه در اين روش ميكروارگانيسم‌ها روي ديسك‌هاي گردان مستقر هستند.

توضيحات و نحوه عمليات روش تصفيه فاضلاب (پكيج تصفيه فاضلاب)

روش RBC يكي از  روش هاي بيولوژيك تصفيه فاضلاب است يعني تصفيه فاضلاب در اين روش طي فرآيند بيولوژيك انجام مي پذيرد . سيستم تصفيه فاضلاب RBC متشكل از ديسك‌هايي است كه روي ميله‌اي فلزي نصب شده و با گردش اين ميله به‌صورت متناوب در فاضلاب مي‌چرخند. با گردش ميله فلزي تقريبا 40% ديسك‌ها در فاضلاب فرو مي‌رود و همراه با آن لايه بيولوژيك ميكروارگانيسم‌هاي چسبيده به سطح ديسك‌ها هم در مخلوط فاضلاب فرو مي‌رود. با ورود ديسك‌ها به مخلوط فاضلاب ميكروارگانيسم‌هاي سطح ديسك‌ها ارگانيك‌هاي موجود در فاضلاب را جذب كرده و با خارج شدن ديسك‌ها از مخلوط فاضلاب، اكسيژن لازم براي تجزيه هوازي آن‌ها و درنتيجه تصفيه فاضلاب  فراهم مي‌شود.

با ورود مجدد ديسك‌ها به مخلوط فاضلاب، آلاينده‌هاي جامد فاضلاب جذب سطح چسبنده سطح ديسك‌ها مي‌شود. پس از آن پس‌ماندهاي توليد شده از سطح ديسك‌ها زدوده شده و به مخزن ته‌نشيني هدايت ميگردد ..


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۱۴:۳۳ توسط:محمدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :